woensdag 22 augustus 2012

Koos werkeloos

Door verschillende mensen werd ik er op subtiele wijze aan herinnerd dat mijn laatste blog toch alweer enige tijd geleden is. Klopt! Dus hoog tijd voor iets nieuws. Hoewel, nieuws... Zoveel gebeurt er niet als je Koos werkloos bent (of in mijn geval beter Roos werkeloos).

 Want dat is toch wel iets wat momenteel een grote rol speelt in mijn leven: het zoeken naar nieuw werk. De eerste maanden van mijn werkloze leven ben ik druk aan het studeren geweest. De cursus tot Life Coach heb ik afgerond, met mooie resultaten. Het doel is om uiteindelijk daarmee een eigen praktijk te beginnen. Helaas heeft dat in Duitsland nogal wat voeten in aarde, dus het plan is nu om eerst maar ergens een inkomen te zoeken en dan daarnaast de praktijk op te starten.

De banenzoektocht is dus een feit.

2 Sollicitaties per week is het streven en ik moet zeggen, dat lukt me aardig. De ene week is er meer te vinden dan de andere week, maar die 2 gemiddeld haal ik wel. Van de instanties hier hoef ik gelukkig geen zinloze sollicitaties te doen, dus op mijn brakke knietjes gaan om stratenmaker te worden hoeft gelukkig niet. En als betonvlechter hoef ik, hoe creatief de baan ook klinkt, ook niet aan de slag te gaan (terwijl ik toch altijd gek was op scooby-doo-creaties maken).

Feit blijft dat je elke week voor je gevoel meer afwijzingen binnen krijgt dan je aan sollicitaties verstuurt.

Positief blijven is dan af en toe lastig. Twijfel en onzekerheid steken toch met regelmaat de kop op. Gelukkig heb ik met de jaren geleerd me niet teveel door deze monsters te laten opvreten. Natuurlijk mag ik balen van de afwijzingen, want een afwijzing is nooit leuk. En sommige vacatures zijn gewoon echt leuk!

 Maar elke afwijzing is ook een kans...

Een kans op een nog leukere baan, want sommige vacatures zijn best ok, maar om oud te worden met die baan is niet altijd mijn droom. En als ik dan toch afgewezen wordt op een erg leuke functie, tja, dan baal ik natuurlijk even stevig. Maar niet te lang!

Werkloze dagen duren erg lang als je baalt namelijk!

 Gelukkig leveren deze dagen ook een hele hoop positieve dingen op, waar ik veel energie uit haal; dingen die me blij maken! Zoals mijn diploma voor Life Coach, heerlijke dagjes aan het water in de zon, fietstochtjes door de omgeving, mooie wandelingen en een hoop geklus in en om het huis. En natuurlijk straks ons eigen leuke hondje, Hugo. Dus hoe vervelend het werkzoeken ook kan zijn, deze periode levert me ook veel op. En daar geniet ik dan maar even extra van!

 En wie weet waar dit mij brengt! Wellicht is deze periode wel mijn roltrap naar de maan... ;)

2 opmerkingen:

  1. Gevonden! Ik dacht dat ik niet kon reageren dus heb ik je gemaild. Maar nu dus toch .
    Gefeliciteerd met je herstart en succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yay, je bent terug!! Ja het lijkt me best heel erg lastig om zo lang bij huis te zitten; mensen denken vaak dat werken heel erg zwaar is, maar thuis zitten is dat zeker ook. Je komt jezelf ontzettend tegen, belangrijk om veel leuke dingen te blijven doelen en wat doelen voor ogen te houden :) En super dat je je opleiding klaar hebt, doe je goed!!

    BeantwoordenVerwijderen