maandag 12 december 2011

Toen ik een jaar of 15/16 was, heb ik veel gedichten geschreven. Sommigen zijn zo slecht, dat ik niet denk dat mensen ze ooit zullen lezen. Over anderen ben ik na al die tijd nog steeds tevreden.

Een aantal gedichten uit deze laatste categorie wil ik graag met jullie delen. Sommige gedichten zijn best heftig en ik heb ook hard getwijfeld welke gedichten ik wel of niet wil delen. Maar uiteindelijk zijn al deze gedichten een deel van mij. Hoe heftig, droevig of triest ze ook zijn, deze gedichten reflecteren een periode uit mijn leven.
Ik heb 5 gedichten gekozen, die allemaal een andere periode in mijn leven weergeven.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik dwaal door het leven
kijk eens links
kijk eens rechts
En dwaal verder
over het pad
vol keuzes
Vooruit
achteruit
Ik weet niet waar te gaan

Ik ben verdwaald...

(Typisch gevalletje "pubertijd")

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Een luchtballon
zwevend door de nacht
de luchtballon
waarop ik wacht
Om samen mee te zweven
door storm, orkaan en zon
samen lekker zweven
onze eigen luchtballon

Als deze eenmaal dalend is
en wij op sterven na dood
en jij me huilend optrekt
een traan als bloed zo rood
Dan zal ik je ziel zien
zwevend met de wind
de mijne naast de jouwe
de liefde die ons bindt...

(ooit geschreven als poëzie-album gedicht)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Op de drempel
een stap
verwijderd van het mooie
van het eeuwige
wankel
maar je staat
blijft staan
voor ons
twijfelt
weet niet wat te doen
En dan kijk je om
zwaait
groet
en verdwijnt...

Tot ziens,
lieve oma...

(Geschreven voor de begrafenis van mijn lieve Oma Middelkamp)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Als dit het leven is,
zwart,
leeg,
alleen...

Als dit maar even is,
het leven,
kort
en kaal...

Als dit gegeven is,
het leven...

Neem het terug

Gelukkig sta ik tegenwoordig wat positiever in het leven, maar zo heb ik mij niet altijd gevoeld...)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik mis je
meer dan ik iemand ooit gemist heb
Ik mis je
omdat jij niet bent waar ik ben
Ik mis je
gewoon

Ik mis je
omdat jij mij ook mist

(De 'jij' uit dit gedicht, is de man waarmee ik nu alweer jaren getrouwd ben. Dit gedicht is uit de eerste maanden van onze liefde)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Note: Alle gedichten zijn letterlijk overgenomen van wat ik toen geschreven heb. Ik heb geen enkele wijziging doorgevoerd.

1 opmerking:

  1. Mooi hoor.Je hebt echt een gave om je gevoelens op papier te zetten.In verhaalvorm en dichtvorm!!!

    BeantwoordenVerwijderen